۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

V نشان پیروزی ماست




1

در نوشتار قبلی گفتم که احتمال دارد در روزهای آینده خبرهای خوشی بشنویم . اگر تلاش مجمع تشخیص مصلحت به نتیجه برسد و سازوکار مناسبی برای برگزاری انتخابات سالم ، آزاد و عادلانه فراهم شود می توان به ادامه ی روند سیاست ورزی برای دستیابی به دموکراسی امیدوار بود . با گذشت بیش از هشت ماه از کودتای 22 خرداد ، این کودتا هنوز به نتیجه ی مورد نظر طراحان خود نرسیده . اگر پروژه ی هاشمی رفسنجانی برای تعیین مکانیسم برگزاری انتخابات به قانون تبدیل شود می توان با اطمینان گفت کودتای 22 خرداد قطعا با شکست مواجه شده است . باید با دقت و هوشیاری منتظر حوادث روزهای آینده باشیم . و البته از تلاش های مذبوحانه ی ستاد کودتا برای تغییر اوضاع در روزهای آینده هم نباید غافل شد .


2

جشنواره ی بیست و هشتم فیلم فجر که به همت وزارت ارشاد دولت کودتا به سوگواره تبدیل شد به پایان رسید و کودتاچیان در دامی افتادند که خودشون پهن کرده بودن . در مراسم اختتامیه ی این سوگواره فیلمی به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد که در دوران دولت اصلاحات ( سال 83 ) ساخته شده بود . یعنی در طی یک سال گذشته به یمن همت دولت کودتا ، حتی یک فیلم که ارزش رقابت کردن با یک فیلم بی رمق توقیف شده ی از مد افتاده رو داشته باشه ساخته نشده . فیلم منتخب جشنواره اگر اشتباه نکنم بر اساس رمان روباه و گلهای کاملیای اینیاتسیو سیلونه ساخته شده و البته بر همه ی ما فرض است که دیدن این فیلم رو در سالن های سینما تحریم کنیم که مالکان اون بفهمن سزای بی اعتنایی کردن به تحریم جشنواره چیه .



 3

امروز داشتم فیلمی رو تماشا می کردم به اسم " وی : نشان انتقام " . فیلمی که تماشای اون برای تمام فعالان جنبش لازمه . این فیلم تخیلی که فیلمنامه ش رو برادران واچوفسکی نوشته ن ( خالقان سری فیلم های ماتریکس ) داستان وقوع کودتا در کشور انگلستانه و روی کار اومدن یک حکومت دیکتاتوری توسط بنیادگرایان مذهبی . در این فیلم ، شب ها در لندن حکومت نظامی برقرار میشه و مأمورین امنیتی کسانی رو که در خیابون ها تردد کنن مورد حمله و گاهی تجاوز قرار میدن . تلویزیون های دولتی ، تمام وقت اخبار دروغ به خورد مردم میدن ، حاکم نظامی هر شب بر صفحه ی تلویزیون ظاهر میشه و مردم رو موعظه می کنه ، گاهی هم که احساس خطر می کنه مردم رو تهدید می کنه . در این اوضاع و احوال مردی تصمیم می گیره دنیای جدید بنا کنه . یک دنیای آزاد و بدون خشونت . حتما این فیلم رو تماشا کنید .








۶ نظر:

آیسودا گفت...

چه فیلم جالبی حتما ببینیم

حضرت خضر گفت...

با قسمت 1 مطلبت مخالفم!
به نظرم سياست ورزي و انتخابات محوري و به طريقه اولي اصلاح طلبي در جمهوري اسلامي به پايان رسيده است.
در مورد فيلم هم بايد خيلي جالب باشه.
فيلم جديد:هيتلر،به پاخواستن شيطان
كه در مورد قدرت گرفتن حزب نازي و هيتلر در آلمان هست رو حتما" ببين.

ساقی گفت...

فیلم خیلی عمیقه. خیلی عمیق تر از یه جنبش اجتماعی. وقتی دیدمش، خیلی حرفا داشتم برای گفتن درباره ش. تنبلی کردم و ننوشتم. سر فرصت می بینم و می نویسم باز :)

آیسودا گفت...

متاسفانه من به هیچ فیلتر شکنی دسترسی ندارم. و از اون بدتر این که سیستم adsl هم ندارم. یعنی اگه به فرض یه فیلتر شکن گیر بیارم همین سرعت لاک پشتی هم می شکنه

آیسودا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ما بی شماریم گفت...

test